thema speelgoed

0
273

Bij de start van het thema mocht iedereen vertellen wat zijn of haar lievelingsspeelgoed is en waar hij of zij echt niet graag mee speelt

wat we nog deden:

– we richtten onze winkel in als speelgoedwinkel en oefenden hierbij de begrippen als bovenste, middelste, onderste plank, naast, boven en onder, maar ook al links en rechts van. Daarna deden we een knip-en plakoefening op papier om te evalueren in hoeverre iedereen deze begrippen kan toepassen.

– samengestelde woorden maken bijv. knikker + baan = knikkerbaan, piraten + boot= piratenboot, poppen + bed= poppenbed. Dit lukte al bij iedereen heel goed.

– via een spiegel de helft van een pop of een beer aanvullen. Dit was heel moeilijk en daarom oefenden we veelvuldig op de plastiek mapjes met uitwisbare stift. Daarna mocht het pas met schrijfpotlood op het blad en nadien werd dit nog eens overtrokken met een fijne zwarte stift. Onthouden van dergelijke meervoudige opdrachten is iets wat wij in het derde kleuter vaak oefenen.

– dit deden we ook bij onze tangrampuzzel: eerst puzzelen met de houten puzzelstukken op het model, daarna de puzzel naast het model naleggen en dan de puzzel uit papier knippen en terug opplakken.

– spelletje waarbij de ene kleuter een doe opdracht moet geven aan de andere kleuter die achter een scherm zit. Nadien wordt het scherm weggenomen en gecontroleerd of de opdracht juist werd uitgevoerd.

– Uiteraard werd ons thema afgesloten met de komst van Sinterklaas en zwartepiet. Ze hadden voor ons heel wat leuke dingen meegebracht.

 

Groetjes,

Juf Gwendy

     

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here