Ja, ja jarig!

0
347

Dit leuke thema zijn we gestart met het waarnemen van volgende spulletjes.
In een groot cadeau zaten:
-Een vlaggenlijn.
-verjaardagskaarsjes.
-Aansteker.
-Een cd met verjaardagsmuziek.
-Een cadeautje.
-Een kroon/ feesthoedje.
-Taartjes en allerhande attributen voor in het huisje.

De sfeer zat er al onmiddellijk in.
PARTY IN THE HOUSE!


Met verschillende vormen magneten versierden we taartjes.

We experimenteerden met zoutdeeg en boetseerden onze eigen mooie taart.

Kaarsjes volgens opdracht op de taart plaatsen.

Fijne vingertjes oefenen bij het rijgen op de stokjes (kaarsjes op de taart).

Ook nog:
Wiskunde:
-Tellen van ballonnen.
-Ordenen van prenten in tijd: kaarsjes aansteken, Kaarsjes uitblazen en BRAVO!

Verjaardagskaartjes met illustraties van het boek Kaatje is jarig van Liesbet Slegers. Lesbrief kun je hier downloaden: http://clavisbooks.com/wosmedia/425/lesbrief__kaatje_is_jarig.pdfVerjaardagskaartjes met illustraties van het boek Kaatje is jarig van Liesbet Slegers. Lesbrief kun je hier downloaden: http://clavisbooks.com/wosmedia/425/lesbrief__kaatje_is_jarig.pdfposter liesbet slegers - Google zoekenMuzische:
-Waar zit Nijntje verstopt, luister goed! (Nijntje maakt af en toe een geluidje en zo gingen de kinderen op zoek naar het verstopte Nijntje.)
-Opkleven van vlaggetjes aan de vlaggenlijn :
Kleuters: volgens opdracht met kleurendobbelsteen
Peuters: naar eigen fantasie en creativiteit.
-Zingen van verschillende verjaardagsliedjes.

Taal:
lezen van de boekjes: -Nijntje is jarig
-Hopla is jarig.

Beweging:
-Slaan, werpen en vangen + parachute met meester Quinten.
-Oog-handcoördinatie: tennis met ballonnen en tennisraketten.

We sloten de week af met het verjaardagsfeestje van de klaspoppen Anna en Jules.
Jules mocht 3 kaarsjes uitblazen en Anna 4 kaarsjes. Hiep hiep hoera!
We zongen, dansten en aten lekkere koek.

Vrijdag gingen we ook naar de markt en kochten lekker fruit waar we volgende week mee van start gaan.

Groet
Juf Sylviane

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here